Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit

Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit

Rank 1681 Gelezen 299 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 274 Favoriet 12 Recensies 23
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 11   Topics 0

Autisme: dat is toch dat je supersnel kunt uitrekenen dat 7 augustus 1984 op een dinsdag viel? Nou... nee. Bianca Toeps legt je in dit boek haarfijn uit wat het wél betekent als je autisme hebt. Dat doet ze bijvoorbeeld door te kijken wat de wetenschap zegt over autisme (en waarom sommige theorieën de prullenbak in kunnen), maar ook door haar eigen verhaal te vertellen, en andere mensen met autisme te interviewen. Bianca beschrijft op een frisse en luchtige manier de verschillende situaties waar je als autist tegenaan loopt in het dagelijks leven. Daarnaast geeft ze niet-autistische mensen tips: wat je doet als iemand je liever niet aankijkt, waarom je soms beter kunt mailen en vooral waarom het helemaal geen compliment is als je zegt "maar je ziet er helemaal niet autistisch uit!'

Bianca Toeps (1984) is fotograaf, websitebouwer en blogger op Toeps.nl. Ze blogt en twittert veel over autisme. Dit is haar eerste boek, waar ze zelf de omslag voor fotografeerde en ontwierp.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Medische handboeken (populair)
Blossom Books BOLD
02 april 2019
02 april 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jeanet

Een boek óver autisme geschreven door iemand mét autisme

door: Jacky van Dijk 4 likes
'Het lijkt erop dat mensen een one-size-fits all definitie van autisme hanteren, zonder te kijken naar de persoon die ze voor zich hebben. Dit is precies waarom we meer zichtbaarheid nodig hebben, meer rolmodellen die niét voldoen aan het Rainman-plaatje.'

Bianca Toeps (1984) is zo’n rolmodel. Zij...

Reacties op: Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit