Machteloosheid

Iedereen voelt zich wel eens machteloos. Soms kan die machteloosheid je echter zodanig in de weg zitten dat het je dagelijkse bezigheden belemmert. Daarover gaat dit boek. “Ik heb soms heel sterk het idee dat ik snel beslissingen in mijn leven moet nemen. Maar soms weet ik het gewoon niet, dus ik kan het dan ook niet… dan zet ik mezelf buitenspel… dat zorgt voor machteloosheid.”Je vindt in dit boek een combinatie van ervaringsverhalen en leer-en ontwikkeloefeningen over de betekenis van machteloosheid en hoe je daarmee om kunt gaan. Het is bedoeld voor iedereen die meer wil weten over hoe machteloosheid ontstaat en zich ontwikkelt, maar ook voor mensen die er zelf mee worstelen of iemand kennen die er last van heeft. Uiteraard is het ook geschikt en bedoeld voor behandelaren in de ggz. Mensen zoeken doorgaans geen hulp omdat ze last hebben van machteloosheid. Een goed begrip van machteloosheid helpt echter in het beter leren hanteren van andere problemen, zoals gepest worden, relatie met ouders, relatie met kinderen, huwelijk-scheiding, werksituaties, verslaving en verlies van dierbaren. Ieder hoofdstuk sluit af met enkele praktische (schrijf)oefeningen, waarmee je zelf aan de slag kunt.

Is Machteloosheid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Machteloosheid