Mantelkinderen

Gelezen 7 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 14 Favoriet 0 Recensies 4
Feelgood   Topics 0
Mantelkinderen, een historische roman
Kan liefde over grenzen heen gaan?
Over sociale, politieke en landsgrenzen?

De zussen Margareta en Emma Castelein komen uit een arm nest uit het Vlaanderen in De Belle Epoque, begin 20e eeuw.

Margareta droomt van het rijkere leven dat ze als kamermeid in een chic hotel in Blankenberge overal om zich heen ziet. Op haar 18e krijgt ze een relatie met Eberhard Förster, een schatrijke Duitser. Als de Eerste Wereldoorlog een paar jaar later uitbreekt, is de liefde van haar leven ineens ‘de vijand’.
Ook Emma’s grote liefde, Edgar Cloedt, droomt van een beter bestaan: hij wil naar Amerika emigreren. Zijn droom zet Emma voor een hartverscheurend dilemma.

Historische foto’s illustreren dit deels fictieve, deels waargebeurde verhaal en nemen de lezer mee in een even (ont)roerend als realistisch tijdbeeld.

Over de auteur
Erna Schelstraete(Beernem, 1949)studeerde Germaanse
filologie (UGent) en was leerkracht middelbaar onderwijs en coördinator Canon Cultuurcel departement Onderwijs Vlaanderen.
Ze schrijft proza en poëzie. In het bijzonder historische fictie boeit haar, verhalen waarin bronnenonderzoek en fantasie elkaar de hand reiken. Mantelkinderen is haar derde roman.

Romantiek
Streek- en familieromans