Mars
  Lees een fragment

Mars

Rank 6342 Gelezen 185 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 72 Favoriet 29 Recensies 19
Thrillers & Spanning Artikelen 9 Lijsten 1 Spots 7   Topics 0

Mark Watney belandt in een stofstorm die hem bijna fataal wordt. De overige bemanning is ervan overtuigd dat hij dood is en ziet zich gedwongen hem achter te laten. Geheel afgezonderd bevindt Watney zich miljoenen kilometers van de rest van de mensheid verwijderd. Hij heeft geen mogelijkheid om een signaal naar de aarde te sturen en zelfs als dat wel mogelijk zou zijn, duurt het jaren voordat een reddingsoperatie hem kan bereiken. Waarschijnlijk zal hij het opraken van zijn voedsel niet eens meemaken: de dreigingen van het defecte materieel en de vijandige omgeving op Mars zullen hem eerder fataal worden.

Watney weigert echter op te geven. Met zijn kennis van techniek en plantkunde weet hij obstakel na obstakel te overwinnen. Zal zijn vindingrijkheid genoeg zijn om tegen beter weten in te overleven?

In dit aangrijpende verhaal waarin een man het tegen de buitenaardse elementen moet opnemen, weet Andy Weir zijn indrukwekkende kennis van technologie en wetenschap op ingenieuze wijze met vlotte pen samen te brengen tot een uitermate spannend avontuur. Weir hecht grote waarde aan de wetenschappelijke nauwkeurigheid van zijn verhaal, wat de thriller uiterst geloofwaardig maakt.

Er zijn steeds meer initiatieven, zoals het Nederlandse Mars One, die van plan zijn om in de nabije toekomst mensen op Mars te stationeren. In dit boek staat beschreven hoe een dergelijk project eruit zou zien.

Thriller
15 april 2021
9789045207858 , 9789045207957 , 9789045210841

Dagboek van de (tijdelijke) alleenheerser van Mars

door: Tanja Krone 1 like

Mars. Onbewoonbaar en rood. Dat is alles wat de meeste mensen ervan weten. Niet Mark Watney. Hij is een van de zes astronauten die met de missie Ares 3 naar Mars werd gestuurd om deze planeet te bestuderen. Op de zesde Mars-dag van deze missie woedt er echter een extreme zandstorm, die ervoor zorgt...

Reacties op: Mars