Mathilda's geheim

Rank 106 Gelezen 663 Aan het lezen 46 Wil ik lezen 659 Favoriet 36 Recensies 14
Feelgood Artikelen 1 Lijsten 7 Spots 6   Topics 0

Mathilda is zestien als haar moeder in 1931 plotseling sterft en ze alleen achterblijft. De wereld zit vol gevaren voor een jong meisje, maar dan komt de indrukwekkende Agneta Lejongård in haar leven. Agneta blijkt Mathilda’s voogd te zijn en ze neemt haar mee naar het prachtige landgoed de Leeuwenhof in het zuiden van Zweden.

Wat Mathilda niet weet is dat Agneta haar tante is, maar voordat Agneta haar over haar afkomst kan vertellen, wordt Europa verscheurd door de Tweede Wereldoorlog. Het leven zoals iedereen het kende verandert voorgoed. In de chaos zal Mathilda haar lot in eigen handen moeten nemen en nieuwe wegen moeten bewandelen op zoek naar geluk.

Feelgood
Historische roman (populair)
Vrouwen van de Leeuwenhof (2)
Lilian Caris
Boekerij
06 oktober 2020
06 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Marieke Scheers Hebban Recensent

Tweede deel van een familiekroniek vol geheimen

door: Marieke Scheers 1 like ebook

In de driedelige serie 'Vrouwen van De Leeuwenhof' van de Duitse schrijfster Corina Bomann (1974), is het tweede deel Mathilda's geheim (2020) vertaald door Lilian Caris.

In Mathilda's geheim gaat het verhaal verder waar het in Agneta's erfenis eindigde, maar er is wel een flinke tijdsprong...

Reacties op: Mathilda's geheim