Maurice

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Kan je ontsnappen uit de tredmolen?

'"Beloof me, Maurice, dat je ophoudt met moorden," zei moeder vlak voor ze stierf. Hoewel mijn taak als Verlosser van de Mensheid nog niet volbracht was, heb ik haar mijn woord gegeven. Wat moest ik anders, zo aan haar sterfbed.'

Maurice, 65 jaar en seriemoordenaar, belooft aan zijn stervende moeder om zijn roeping op te geven. Het is voorgoed gedaan om de Mensheid te bevrijden van bumperklevers, BMW-rijders en alfamannetjes.
Alles verloopt volgens plan tot zijn dochter thuiskomt met een nieuwe vriend. Een alfa.
Kan Maurice de verleiding weerstaan?

Anne-Laure Van Neer is getrouwd, moeder van twee pubers en auteur van literaire thrillers (er is geen causaal verband tussen deze elementen). Haar voorliefde voor zwarte humor, films van de Coen Brothers en Tarantino schemeren door in haar boeken. In 2015 debuteerde ze met de thriller Justine, die genomineerd werd voor de Hercule Poirotprijs. Daarna schreef ze Maurice (2017) en Louise (2019), die ook beide werden genomineerd.

Literaire thriller
Thriller