Meditatie en imaginatie

Meditatie en imaginatie

Dit is een helder en praktisch boek voor iedereen die meditatie beoefent – of wil gaan beoefenen. In een korte introductie wordt aan de hand van de klassieke Yoga Sutra’s van Patanjali uitgelegd wat meditatie in haar oorspronkelijke betekenis inhoudt, welke dimensies er in meditatie onderkend kunnen worden en hoe een meditatie kan worden opgebouwd.

Na deze introductie bestaat dit boek puur uit oefeningen, eenvoudig en bijna poe?tisch beschreven, om direct zelf of samen met anderen te beoefenen. Op elke pagina staat een meditatie, gevolgd door een pagina met een korte uitleg, suggesties en achtergrondinformatie.

Dit boek neemt je mee van eenvoudige ont- spannings- en concentratie oefeningen, waar iedereen mee kan beginnen, opbouwend tot verschillende oefeningen die kunnen leiden tot vormen van hogere meditatie of contemplatie. Hierbij worden verschillende technieken aangereikt om te komen tot bewustwording van het transpersoonlijk Zelf, de universele kern in ieder mens.

Het laatste deel van het boek beslaat een reeks speelse imaginatie oefeningen, die kunnen worden toegepast om het dagelijks leven creatief vorm te geven. Meditatie is meer dan een discipline, meditatie is een manier om ten volle in het leven te staan!
Religie & Spiritualiteit
Uitgeverij Van Warven