Meer dan boeven vangen

Meer dan boeven vangen

Rank 4756 Gelezen 7 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0
Voordat Fred Teeven in 2015 aftrad als staatssecretaris van Veiligheid en Justitie vanwege de ‘bonnetjesaffaire’ een geruchtmakende schikking met de topcrimineel Cees H., domineerde hij als crimefighter jarenlang de voorpagina’s. Dat Teeven tot dusver niet heeft willen spreken over gevoelige kwesties droeg bij tot mythevorming en een vertekend beeld. In Meer dan boeven vangen vertelt hij zijn verhaal. Hij geeft voluit zijn visie over grote onderzoeken die hij als officier van justitie leidde naar de georganiseerde misdaad en oorlogsmisdrijven.
Hij blikt terug op zijn jeugd in Haarlem, zijn turbulente jaren als rechercheur bij de FIOD en zijn overstap naar Justitie. Pim Fortuyn haalde hem bij Leefbaar Nederland, voor welke partij hij een jaar in de Tweede Kamer zat, en vervolgens keerde hij terug bij de rechterlijke macht en de VVD(waar hij eerder lid van was geweest). Na zijn afscheid van politiek Den Haag werd Teeven ondernemer en buschauffeur. Wat beweegt deze intrigerende man?

Geschiedenis & Politiek
Politieke geschiedenis en geschiedenis van de internationale betrekkingen
Prometheus
31 januari 2020
25 mei 2020

Reacties op: Meer dan boeven vangen