Meertalig opvoeden

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
'Met mama praat ik Nederlands, met papa Italiaans en met mijn zus Frans.'

Een meertalige opvoeding is een mooi cadeau voor een kind. Meertalige kinderen zijn flexibeler en bouwen een enorme woordenschat en een groot referentiekader op. Een meertalige opvoeding heeft bovendien een positieve invloed op hun cognitieve ontwikkeling. Recent wetenschappelijk onderzoek geeft verrassende inzichten in hoe kinderen verschillende talen tegelijkertijd leren.

Meertalig opvoeden gaat echter niet vanzelf en vaak stuiten meertalige gezinnen op dezelfde moeilijkheden en vragen. Het doel van dit boek is om die vragen te beantwoorden en tips te geven om zo ouders en opvoeders een handje te helpen.

Marinella Orioni (1973) Nederlandse van Italiaanse afkomst, moeder van twee drietalige kinderen en al jarenlang gesetteld in Parijs, heeft een passie voor taal in het algemeen en meertaligheid in het bijzonder. Na het afronden van haar studie Nederlands werkte zij onder meer als docent Nederlands aan de Université Lille 3 en aan het Institut Néerlandais in Parijs, waar ze ook les gaf aan meertalige kinderen.
Uitgeverij Van Gennep B.V.