Memoires 1994-B

Memoires 1994-B

27 oktober 1994

Rechter B.C. Punt liet zich zelfs ontvallen: „Het gaat nu dus nog slechts om het bepalen van de hoogte van het schadebedrag.” Daar sprong Den Hertog bovenop. Ik had de Staat al zeer veel geld gekost.
Dat haal je de koekoek! Dat was het gevolg van de oekaze van de Staat, uitgevaardigd door Luns. Den Hertog keek steeds valser en liet zich ontvallen dat ik slechts theater aan het maken was. Dit heb ik fel bestreden. Ik sloeg terug en noemde Den Hertog en Van Velzen van Buitenlandse Zaken crooks, waar Hans Vermeer later over zei: „Als ik de landsadvocaat was geweest, had ik geëist dat u dat terugnam.”
Den Hertog las zelfs mijn brief aan de Nationale Ombudsman voor, dat ik de onzin van zijn kantoor niet wenste te ontvangen. Weer een bewijs dat de hele Haagse bende onder een hoedje speelt, inbegrepen de o, zo rechtschapen heer Oosting, onlangs nog benoemd tot voorzitter van het Internationale Ombudsman Instituut.
Geschiedenis & Politiek
Uitgeverij Papieren Tijger