Midzomernacht

Midzomernacht

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Midzomernacht van Zweedse bestsellerauteur Åsa Larsson is het tweede deel van de Rebecka Martinsson-serie. Op midzomernacht wordt in het noorden van Zweden de feministische predikante Mildred Nilsson dood aangetroffen. Ze is opgehangen aan haar voeten, in de kerk. Nilsson een herrieschopper, die met zowel haar werkgever, de mannen in het dorp en de jachtvereniging in conflict is geraakt had veel vijanden. Toch loopt het politieonderzoek vast.

Als een paar maanden later juriste Rebecka Martinsson belastend materiaal vindt en dat aan de politie overhandigt, blaast zij onbedoeld het politieonderzoek nieuw leven in. Twee jaar eerder was zij in dezelfde streek aanwezig om de moord op de religieuze leider Viktor Strandgård te onderzoeken. De overeenkomsten tussen de moorden zijn zodanig, dat de politie op zoek is naar een copycat. Het spoor is afgekoeld, maar in het dorp Poikkijrvi, waar de predikant woonde, is de waarheid onder de oppervlakte pijnlijk aanwezig.

Literaire thriller
Jasper Popma