Midzomernachtzee

JAN DE LEEUW
MIDZOMERNACHTZEE
Ik heb mijn lot in eigen handen genomen. Ik sta op eigen benen, (weliswaar met gestolen geld in mijn zakken, ik ben niet helemaal gek). De oude Charlotte is in Belgi chtergebleven en deze nieuwe Charlotte is klaar voor het avontuur. Ze wil nog iets meemaken voor het te laat is…
Charlotte is onderweg. Ze lift van stad tot stad. Met maar doel: ze moet en zal haar vriend Maarten vinden aan een ltaliaans strand. Ze ontmoet een reeks vreemde reisgenoten: de flamboyante Alison, de knappe ler Graeme en zijn zieke broertje Euan, een auto vol nonnen…
Allen leren ze haar iets over verwachtingen en verlangens.
Charlotte vlucht. Ver weg van haar overbeschermende ouders en weg van de realiteit die haar doodziek maakt.
JAN DE LEEUW won eerder de Gouden Uil Prijs van de Jonge Lezer voor Het Nachtland en een Boekenwelp voor Vederland. Hij trekt met Charlotte naar de zomerse, zuiderse kust, maar het verleden, zo blijkt, kun je niet achter je laten. Een knappe roadmovie die je aangrijpt, je verrast en je steeds verder laat zoeken.

Recensies (1)

Is Midzomernachtzee het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Midzomernachtzee