Mies 25 1/2 jaar tv, omzien in verbazing

'Licht uit, spot aan!' Een spannend moment. De schijnwerper richt zich op de kandidaat. In dit boek gaat het om Mies zelf. Al 25 1/2 jaar staat zij aan de top van onze vaderlandse televisie. Letterlijk alles heeft zij gedaan wat in dit vak te doen is. Begonnen als omroepster in onze eerste televisiemaand, oktober '51, maar daarna al gauw in 'het grotere werk'. Nu is dat Eén van de Acht, maar eerder deed ze Mies en Scène, het enige echte televisiemagazine dat ons land kende. En zij haalde de satire uit Engeland naar Nederland, al moest ze Zo is het al weer spoedig verlaten, omdat verder deelnemen haar onmogelijk werd gemaakt. Een jaar ervoor was zij nog de lieveling van het Nederlandse volk, toen zij alle records brak met Open het dorp.
Mies 25 1/2 jaar op tv, is een documentaire, een kroniek van het schermgebeuren. Journalist, tv-liefhebber J. van den Berg hielp bij het schrijven. Het halfje achter de 25 duidt erop dat het boek actueel is en het televisieleven doorgaat. We zien Mies vroeger en nu, thuis en in haar werk, in haar gevecht met de omroep, de Gooise bazen, in spanning voor een uitzending. Kortom, een kostelijk boek, rijk geïllustreerd met 160 deels onbekende, nooit gepubliceerde foto's.

L.J. Veen - Wageningen

Is Mies 25 1/2 jaar tv, omzien in verbazing het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mies 25 1/2 jaar tv, omzien in verbazing