Mijn groene geluk

Mijn groene geluk

Marlene Fritsch
Mijn groene geluk. Recepten en levenslessen uit eigen tuin

Een tuin nodigt uit om tot rust te komen, de gedachten te laten gaan en nieuwe ideeën op te doen. Dat hoeft geen grote tuin te zijn. Ook een paar potten op balkon of vensterbank verspreiden geluk. Hoe dan ook, in de grote of kleine tuin komt de natuur dicht op de huid, haar groeien en bloeien, haar verval, haar ritme dat ook ons leven als mens bepaalt. En als je goed kijkt openbaart de natuur op de koop toe een boel levenslessen.

Dit boek leert je bijvoorbeeld waarom tegenslag toch een rijke oogst kan opleveren. Of waarom peterselie en radijs goed samengaan, maar peterselie en venkel niet. En waarom het belangrijk is te weten wat de radijs goed doet en de mens ook. Daarvoor zijn in het boek lekkere recepten opgenomen. Een tuin blijft verrassen!

Marlene Fritsch (1972) is theoloog en boekenvrouw met hart en ziel. Ze werkt als zelfstandig uitgever en schrijver. Daarnaast geeft ze lezingen en begeleidt ze als wandelcoach en rouwbegeleider mensen op hun levensweg. Ze publiceerde meerdere kinderboeken en Ich möchte keine Heilige sein – Teresa von Avila, Wegweiserin für heute (2011).
Religie & Spiritualiteit
Abdij Van Berne, Uitgeverij