Mijn liefde voor Indiaas eten

Van curry novice tot chef

Raqeebah heeft een diepgewortelde liefde voor koken en een grote passie voor Indiaas eten. Haar culinaire avontuur begon twintig jaar geleden toen zij van Nederland naar Engeland verhuisde en de Indiase keuken ontdekte. Ze dompelde zich onder in de culinaire traditie van curries en kruiden en vertaalde deze recepten naar eigentijdse varianten.

Wilde je die proeven, dan was je jarenlang aan het goede adres in Den Haag waar ze samen met haar man het succesvolle restaurant Chef India runde. Nu heeft ze haar beste recepten gebundeld in haar eerste boek ‘Mijn liefde voor Indiaas eten’, zodat ook jij de lekkerste Indiase gerechten op tafel zet.

In dit boek vind je de recepten die Chef India tot een van de populairste Indiase afhaal- en bezorgrestaurants van Nederland maakte. Heb je altijd al samosa, chicken tikka masala, palak paneer, naan en mango lassi willen maken, dan hebben die gerechten dankzij Raqeebah’s heldere uitleg straks geen geheimen meer voor je. Wil je verrassen, dan zijn er genoeg nieuwe recepten om mee te experimenteren zoals quinoa en kikkererwtensalade, cardamom toffee cheesecake en vegan coconut lassi. Culinaire pareltjes van nu en klassiekers met veel variatietips en tricks, zodat iedere thuiskok er creatief mee aan de slag kan.

Raqeebah Hussain-Karim heeft een doctoraalbul Bedrijfseconomie en studeerde Levensmiddelentechnologie. Ze adviseert voedingsproducenten bij het ontwikkelen van Indiase maaltijden en kruidenmixen voor foodservice- en retailbedrijven.

Is Mijn liefde voor Indiaas eten het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Mijn liefde voor Indiaas eten