Mijn lijf

Wat betekent het om een vrouw te zijn, en een product?
Emily Ratajkowski wordt wereldwijd bejubeld als model en actrice, maar is ook een geëngageerd feministe, succesvol
zakenvrouw, wereldwijd socialmediafenomeen en essayschrijver. Sinds haar doorbraak op haar eenentwintigste oogst
Ratajkowski lof en furore met haar provocatieve stelling dat het vertonen van haar lichaam een uiting is van feministische trots.
In dit boek geeft ze haar visie op het vermarkten van vrouwen in onze cultuur. Mijn lijf is een diepgravende, persoonlijke
verkenning van feminisme, seksualiteit en macht. Hoe komen vrouwen ertoe hun behandeling door mannen te accepteren? In haar essays beschrijft Ratajkowski ervaringen uit haar eigen leven en onderzoekt ze de fetisjering van meisjes en van vrouwelijke schoonheid, de obsessie en minachting voor de vrouwelijke seksualiteit, de perverse
verhoudingen in de mode- en filmindustrie en het grijze gebied tussen toestemming en misbruik.
Mijn lijf is het onverbloemde, scherpzinnige en genuanceerde debuut van een nieuwe, moedige en intelligente schrijver.

Literaire non-fictie algemeen
Fontaine uitgevers