Mijn moeder en ik

Na tien zware jaren in het klooster probeert Anne een nieuw doel te vinden in de 'gewone' wereld. Ze trouwt en wordt moeder, maar aan haar geluk komt abrupt een einde ala haar man de voorkeur blijkt te geven aan mannen. Gedesillusioneerd en verslagen blikft ze achter met haar dochtertje, Mary, en ze zoekt troost in het verzamelen van spullen.

Mary groeit op in een overvol huis met stapels oud papier, bergen waardeloze 'schatten' en een labiele moeder, met wie ze desondanks een sterke band heeft. Wanneer ze het huis uit gaat om haar eigen leven op te bouwen, raakt ze echter steeds meer vervreemd van haar moeder.

Na haar dood staat Mary voor de onmogelijke opgave om haar huis leeg te halen. Een huis dat van onder tot boven gevuld is met rommel. Naarmate ze dieper graaft, wordt ze dieper het verleden in gezogen, en krijgt ze steeds meer inzicht in de tragische gebeurtenissen die ervoor zorgden dat haar moeder de grip op haar leven verloor...

Is Mijn moeder en ik het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn moeder en ik