Mijn naam is Jack Falcone

Mijn naam is Jack Falcone

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Mijn naam is Jack Falcone is de waargebeurde pageturner, een New York Times bestseller,
over een onthullende afdaling in de onderwereld van de georganiseerde misdaad. En dit alles gezien door de ogen van een onverschrokken undercoveragent.
Joaquin ‘Jack’ Garcia werkte eerder undercover als witwasser in Philadelphia en handelaar in gestolen spullen in Miami. Voor een volgende opdracht doorloopt hij een loodzware FBI-training. Gedurende een aantal weken leert hij te denken, te praten en te lopen als een hardcore maffiaman. Ook krijgt Garcia een nieuwe identiteit: voortaan is zijn naam Jack Falcone.
In het New Yorkse milieu komt Garcia alias Falcone in contact met een van de capos van de Gambino familie, Greg de Palma. Zo doet zich de gelegenheid voor om de schimmige wereld van de Cosa Nostra te infiltreren. De Palma introduceert de undercoveragent in de keiharde wereld van afpersing, mishandeling, moord en dikke enveloppen met bankbiljetten.

Jack Falcone groeit uit tot een van De Palma’s meest gewaardeerde gangleden en maakt een aantal jaren actief deel uit van de de Gambino-clan, de beruchtste New Yorkse maffiafamilie. De reeks arrestaties die volgt op deze gewaagde undercoveractie zal de georganiseerde misdaad later forse klappen toebrengen.

Reacties van lezers:

- ‘Mijn naam is Jack Falcone is een geweldig goed true crime boek’

- ‘Als je echt wilt weten hoe het is om undercover te werken: lees dit boek!’

Joaquin ‘Jack’ Garcia werkte ruim 25 jaar als special agent voor de FBI. Voor zijn undercoverwerk is hij vele malen onderscheiden, o.a. met de FBI's Director's Award for Investigative Excellence en The Federal Law Enforcement Foundation Lifetime Achievement Award.
Thrillers & Spanning , True crime
Just Publishers