Mijn rooie vrouw

Al meer dan tien jaar hebben Frits Abrahams en zijn vrouw het in zijn columns aan de stok over de koers van de PvdA. Komt er een brief van Wouter, stelt een PvdA-kamerlid de vakbond ter discussie, is er vlak voor verkiezingen een rapport dat oproept de straat op te gaan: steevast probeert Frits Abrahams zijn vrouw en haar geloof in de partij aan het wankelen te brengen. Zijn vrouw is echter onverzettelijk en doorstaat glansrijk de proef: vaak is de aanval de beste verdediging, en als niks meer helpt, gaat ze gewoon naar bed.

De verrukkelijke dialogen tussen man en vrouw werken op de lachspieren en geven een verfrissend beeld van de recente geschiedenis van de PvdA.

Frits Abrahams (1946) schrijft dagelijks op de Achterpagina van NRC Handelsblad.

Is Mijn rooie vrouw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn rooie vrouw