Mijn verloren vrouw

Praag, de jaren dertig van de twintigste eeuw. Josef en Lenka zijn intens verliefd en aan de vooravond van het hoogtepunt van het nazisme trouwen ze. Maar de oorlog drijft de geliefden uit elkaar. Lenka wordt naar een werkkamp gestuurd en daarna naar Auschwitz, terwijl het Josef lukt naar Amerika te vluchten. Na de oorlog proberen ze elkaar te vinden. Hun brieven blijven echter onbeantwoord en hun zoektocht strandt.

Jaren later is Josef een succesvolle arts in New York en heeft ook Lenka zich in de Verenigde Staten gevestigd. Na eenenzestig jaar staan ze op het huwelijk van hun kleinkinderen plotseling weer oog in oog. De emotionele herinneringen uit het verleden zijn overweldigend... Kiezen ze alsnog voor elkaar? Is deze ontmoeting een nieuwe kans, het moment om het verdriet eindelijk los te laten?

Mijn verloren vrouw is een prachtige en aangrijpende roman over hoe de kracht van ware liefde de pijn van een wrede oorlog kan overwinnen. Onvergetelijk mooi.

'Hartverscheurend... een oprecht en aangrijpend portret' - Publishers Weekly

'Richman creëerde krachtige personages... schitterende, beeldende taal en veel gevoel voor omgeving' - Kirkus Reviews

Redactionele recensie

Recensies (12)

Meer recensies

Is Mijn verloren vrouw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn verloren vrouw