Mijn vrijheid

Gelezen 52 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 16 Favoriet 4 Recensies 2
Lijsten 1   Topics 0
Ayaan Hirsi Ali's jeugd in het gewelddadige Somalië, Saudi-Arabië, Ethiopië en Kenia, werd beheerst door drie onwrikbare waarden: het geloof, de traditie en de familie-eer. Heen en weer geslingerd tussen de aantrekkingskracht van de zuivere islam en haar vrijheidsdrang, koos zij na haar uithuwelijking voor haar vrijheid.
In Mijn vrijheid vertelt Ayaan over haar jeugd met haar strenge grootmoeder, haar opstandige zusje en haar afwezige vader. En over Nederland: het asielzoekerscentrum, haar studiejaren in Leiden, de ziekte en dood van haar zusje, de vriendschappen, haar ervaringen als tolk, haar intrede in de politiek en de merkwaardige beslissing van de minister van Vreemdelingenzaken en Integratie om haar Nederlanderschap ongeldig te verklaren.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen