Mijn wereld

Gelezen 38 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 15 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Peter Sagan presteerde tussen 2015 en 2017 wat nog nooit iemand had gedaan: driemaal achter elkaar wereldkampioen wielrennen worden. Daarmee eiste hij direct een belangrijke plek in de wielerhistorie op. Overal waar hij aan de start verschijnt, is hij favoriet voor de winst.

Maar alleen naar zijn prestaties kijken zou hem tekortdoen. Hij fietst niet alleen, hij entertaint. In het zadel kan hij zijn wie hij is: hij toont zijn enorme passie voor wielrennen en heeft de onbedwingbare neiging om mensen
ermee te vermaken.

In deze autobiografie geeft hij voor het eerst een inkijkje in zijn persoonlijke leven. De lezer leert over zijn gruwelijke trainingen, zijn weergaloze toewijding, de druk die gepaard gaat met het rijden in de regenboogtrui, het geluksgevoel wanneer hij als eerste de finish bereikt, maar ook over de oprechte verslagenheid die hij voelde toen hij in 2017 na een chaotische massasprint in de Tour de France werd gediskwalificeerd, terwijl hij op weg was naar zijn zesde groene trui.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen