Mind

Mind

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Spots 1   Topics 0
De verkenningstocht van een onderzoeker door de mysteries rond de menselijke geest.

Wat is de geest? Waaruit bestaat de ervaring van onszelf nu werkelijk? Waarin onderscheidt de geest zich van de hersenen? De inhoud van de geest - emoties, gedachten en herinneringen - wordt vaak genoeg beschreven, maar de essentie ervan wordt zelden of nooit gedefinieerd.

In dit boek zet de beroemde neuropsychiater en schrijver van bestsellers dr. Daniel J. Siegel zijn kenmerkende sensitiviteit en zijn multidisciplinaire achtergrond in om een definitie van de geest te formuleren die licht werpt op het hoe, wat, wanneer, waar en zelfs waarom van wie wij zijn, een definitie van wat de geest is, en wat het ik van de geest in potentie kan worden. Mind voert de lezer mee op een diepgaande, persoonlijke en wetenschappelijke reis naar bewustzijn, subjectieve ervaringen en informatieverwerking, en legt de zelf-organiserende eigenschappen van die geest bloot die naar voren komen in het lichaam en in de relaties die wij met elkaar en met de wereld om ons heen onderhouden. In dit boek wordt een heel scala aan wetenschappen toegankelijk en spannend gemaakt - van neurobiologie tot kwantumfysica, en van antropologie tot psychologie - en wordt een aantal van de meest dringende persoonlijke en mondiale vraagstukken over identiteit, verbintenissen en het cultiveren van welzijn in ons leven aan de orde gesteld.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Uitgeverij Mens!
18 mei 2017

Recensies

Ik had iets te hoge verwachtingen...

door: Angela Thissen - van Heeswijk 1 like
Het boek ‘Mind, een reis naar de essentie van het menszijn‘ (2016) van Daniel J. Siegel, professor in de klinische psychiatrie, is een verkenningstocht door de mysteries rond de menselijke geest. In dit boek komt een scala aan wetenschappen voorbij, van neurobiologie tot kwantumfysica en van...