Mindfulness teksten

Dit boek biedt meditatieleraren en mindfulnesstrainers de mogelijkheid om wekelijks tijdens de vervolgbijeenkomst een tekst voor te dragen. Ook voor de individuele beoefenaar van meditatie kan het waardevol zijn om iedere week een thema te lezen. Op deze wijze onderhoud je de belangrijke theoretische kennis uit de mindfulnesstraining, destijds opgezet door Jon Kabat Zinn.

Van de vele verdiepende en vaak relativerende weekteksten die de afgelopen jaren door John de Vet zijn geschreven is een selectie gemaakt. Voor iedere week van het jaar is een tekst beschikbaar met een paar extra teksten voor enkele bijzondere momenten door het jaar heen.

De weekteksten, die vanaf begin 2016 iedere zaterdagochtend worden verzonden naar oud cursisten of anderszins geïnteresseerden, volgen de theorielijn van de achtweekse training in mindfulness en zijn daarom uitstekend te gebruiken voor vervolg- en doorgaande trainingen.

John de Vet is ruim 12 jaar mindfulnesstrainer en meer dan 30 jaar beoefenaar van diverse vormen van meditatie. Begonnen binnen Zen en inmiddels stevig geworteld in de contemplatieve stroming vanuit de vroegchristelijke traditie, heeft hij zijn sporen verdiend in het begeleiden van mensen op hun spirituele pad.

Religie & Spiritualiteit
Meditatie