Mindhunter (POD)

Mindhunter (POD)

Thrillers & Spanning   Topics 0
(POD) Mindhunter geeft een kijkje achter de schermen van de gruwelijkste, meest fascinerende en moeilijkste zaken uit de carrière van de legendarische FBI-profiler John Douglas.

Douglas werkte vijfentwintig jaar bij de Investigative Support Unit van de FBI en maakte jacht op de meest beruchte en sadistische seriemoordenaars van onze tijd: de man die als sport op prostituees jaagde in de bossen van Alaska, de kindermoordenaar van Atlanta en de Green River-moordenaar van Seattle. Deze laatste zaak kostte Douglas bijna het leven.

Douglas confronteerde, interviewde en bestudeerde tientallen seriemoordenaars, onder wie Charles Manson, Ted Bundy en Ed Gein, die zich aankleedde met de huid van zijn slachtoffers.

Met zijn bijzondere gave om zich in te kunnen leven in zowel jager als prooi, bestudeert Douglas elk misdrijf. In zijn hoofd herleeft hij de acties van moordenaar en slachtoffer, creëert hij daderprofielen, beschrijft hij hun gewoontes en voorspelt hij hun volgende zetten.
Thrillers & Spanning , True crime
Luitingh Sijthoff