Minnaar leugenaar moordenaar

Minnaar leugenaar moordenaar

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Vlaams zakenman Marc Verbeeck is een gokverslaafd fraudeur. Hij ziet zijn beleggingsfirma failliet gaan. Hij kan niet anders dan vluchten. Achtervolgd door een tragedie uit het verleden komt hij in Sicilië terecht. Zijn zwakheid en zijn hebzucht jagen hem in de armen van de maffia, maar hij vindt er ook zijn grote liefde. In een spiraal van misdaad verliest hij alles, ook haar. Hij grijpt een onverwachte kan om zich te wreken, maar overleeft hij dat?
In dit debuut vertelt William Van Vooren (°1953) in een wervelend tempo hoe een karakterloze man in zeven sloten tegelijk sukkelt. Het relaas van verrassende en onverwachte gebeurtenissen situeert hij in het zonovergoten Sicilië waar hij wekenlang heeft rondgetrokken. Zijn ambitie is een spannend verhaal vertellen, één dat echt gebeurd kon zijn. Enkele dubbele bodems en verwijzingen naar de Cosa Nostra voor de kenners maken het extra pittig. Hij zoekt ook naar de psychologie achter een personage dat zich laat meesleuren door omstandigheden zonder voldoende sterk te zijn om zelf te beslissen. Tot het al te dramatisch wordt. Misschien duikt er af en toe een vage herinnering op uit zijn carrière in bank en verzekeringen, maar autobiografisch is het helemaal niet. Integendeel, het hoofdpersonage is het alter ego van de auteur.

Literaire thriller
Uitgeverij C. De Vries-Brouwers
30 september 2020

Door lezers

Thriller Café / Waar kijk jij naar uit in september?
01 september 2020 92 reacties
  Meer artikelen van lezers