Misdaad in het verleden

Het overzicht van de criminele geschiedenis die Baantjer voor zijn lezers schreef, begint met 'De Zaak Abel', de eerste moord waarvan we iets weten. Baantjer beschrijft deze 'zaak' vanuit zijn visie als rechercheur. Zo brengt hij het verhaal naar onze tijd, overigens allerminst op profane wijze. De auteur belicht ruim twintig misdaden, misdadige activiteiten en misdadigers, die in hun tijd veel beroering brachten, waaronder: de heksenvervolgingen; George Smith en zijn bruidjes in het bad; Landru en zijn huwelijksadvertenties; Dr. Crippen, de geduldige moordenaar, die nog aan boord van het ss Montrose op weg naar Amerika, dankzij de telegrafie gearresteerd kon worden.

Is Misdaad in het verleden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Misdaad in het verleden