Misschien is het anders

Gelezen 37 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 35 Favoriet 2 Recensies 13
Young adult Spots 3   Topics 0

Een eigenzinnig, knap en romantisch coming-of-ageverhaal.

Voor lezers van Rainbow Rowell, Nicola Yoon, John Green, Becky Albertalli en Adam Silvera.

Frank Li is een Limbo – zijn zelfverzonnen term voor Koreaans-Amerikaanse kinderen die gevangen zitten tussen enerzijds de traditionele verwachtingen van hun ouders en anderzijds hun Amerikaanse omgeving. Zijn ouders hebben één regel wanneer het over relaties gaat: date een Koreaanse. Dat wordt moeilijk wanneer Frank verliefd wordt op de slimme, mooie, maar ook witte Brit.
Mede-Limbo Joy heeft hetzelfde probleem, dus ze sluiten een deal: ze doen alsof ze met elkaar daten om zo hun ouders om de tuin te leiden. Het lijkt een perfect plan, maar uiteindelijk leiden hun nepdates ertoe dat Frank zich afvraagt of hij de liefde – en zichzelf – ooit echt goed begrepen heeft.

'Misschien is het anders gaat over een jongen die doet alsof hij verliefd wordt om vervolgens echt verliefd te worden. Deze jongen is Koreaan-Amerikaans, net als ik.' David Yoon

Young Adult
Fictie 15+
Van Goor
10 september 2019
10 september 2019

Isolde Hebban Recensent

We willen allemaal zelf kiezen van wie we houden

door: Isolde

De hoofdpersoon van Misschien is het anders is de Koreaans-Amerikaanse jongen Frank Li. Zijn ouders zijn in de jaren ‘90 vanuit Korea naar de Verenigde Staten geëmigreerd, om daar een nieuw en beter leven op te bouwen. Frank noemt zichzelf een Tussenpersoon. Hij zit gevangen tussen de verwachtingen...

Reacties op: Misschien is het anders