Mist

Een poëtisch prentenboek over een oneindige zoektocht naar een verloren vader, voor 10 tot
99 jaar.

De ikfiguur is zestien jaar. Een oud verlies komt naar boven. Er steekt mist op, de jongen
wordt naar buiten gedreven. Hij loopt tussen onzichtbare huizen en verdwijnt in de mist. Op
de speelplaats van zijn vroegere school vindt hij zichzelf terug als zevenjarige. Papa verdween
en mama bleef. De schrijnende vraag 'Wilde papa niet meer bij mij zijn?' is blijven hangen.
De jongen wordt volledig omhuld door de mist en voelt daarin de troostende aanwezigheid
van zijn vader. Maar blijft dat gevoel ook wanneer de mist optrekt?

Geschreven en geïllustreerd door Paul Verrept. Zijn prentenboek Het meisje de jongen de
rivier werd in 2005 bekroond met de Gouden Uil van de Jonge Lezer.

Is Mist het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mist