Mocktails

Culinair   Topics 0
Cocktails zonder alcohol worden steeds populairder en verfijnder. We drinken graag elegante en verrassende cocktails maar de katers kunnen we missen als kiespijn. Met 'Mocktails' kan iedereen aan de slag: van geheelonthouder tot cocktailliefhebber die op z’n tijd een drankje zonder alcohol prefereert.

Welke ingrediënten heb je nodig voor een goede mocktail? Maak je eigen siropen, gebruik smaakmakers als vijfkruidenpoeder, lavendel of tamarinde. Maak 'cordials' door het weken of eenvoudig mengen van vruchten of andere aromatische producten met water. Gebruik theesoorten als 'lapsang souchong' en matcha, en ontdek dat oranjebloesemwater een fantastische smaakmaker is voor diverse mocktails.

Ga aan de slag en maak een matcha-mojito of een citroen-munt-fizz. Trakteer je vrienden op een 'Spritz di Birra' op een zomerse avond. Maak een hartverwarmende eierpunch in de winter of schenk een pitch margarita met komkommer en jalapeño om je verjaardag te vieren. Proost!

Culinair
Wijn en dranken