Moederpijn

Aanklacht tegen een van de laatste taboes: medicatieverslaving bij ouderen

Karin Jacobs hield tijdens de laatste vier levensjaren van haar moeder een dagboek bij. Deze fragmenten vormen de basis van het autobiografische verhaal waarin de actrice openhartig vertelt over de tijd dat ze geklemd zat tussen haar BV-kinderen Jelle en Clara Cleymans en haar hypochondrische moeder. Dat leverde soms hilarische toestanden op, met vaak ook een schrijnend randje. Tegelijk is dit boek een zoektocht naar de mogelijke oorzaken waarom haar moeder van een vrolijke vrouw veranderde in een dramaqueen, verslaafd aan pillen en aandacht.

Moederpijn is een geestige, wrange, ontroerende en herkenbare getuigenis, en tegelijk een aanklacht tegen een van de laatste taboes in onze samenleving: medicatiemisbruik en -verslaving bij ouderen. Karin Jacobs weet als geen ander hoe zo’n verslaving banden met naasten kan verstoren en zelfs volledig ontwrichten.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Moederpijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moederpijn