Moet er nog vlees zijn ?

Moet er nog vlees zijn? Deze vraag komt steeds vaker centraal te staan in het debat rond duurzame en gezonde voeding. Vlees neemt naast de baksteen het grootste deel van onze maag in. Deze overmatige vleesconsumptie zorgt voor heel wat negatieve effecten op onze gezondheid, het dierenwelzijn en het milieu. Ook economisch houdt de Belgische vleesproductie geen steek. Vele veehouders staan met het water aan de lippen. Ze worden nog net recht gehouden door de belastingbetaler.
Iedereen verliest, buiten de machtige vleeslobby die zijn winsten verder ziet oplopen tot astronomische bedragen.
Toch liggen oplossingen voor de hand. Het halveren van onze vleesconsumptie en -productie levert niets dan voordelen op. Aan onze politiek om er werk van te maken.

Is Moet er nog vlees zijn ? het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moet er nog vlees zijn ?