Mona

Gelezen 12 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
Thrillers & Spanning Top25's 1   Topics 0

Eric Söderqvist, informaticaprofessor aan het Royal Institute of Technology in Stockholm, heeft Mind Surf uitgevonden: een door gedachten bestuurbaar systeem dat mensen met een handicap in staat stelt over het web te surfen.
Samir Mustaf is een Libanese oud-MIT-professor wiens dochter Mona vijf jaar eerder door een Israëlische cluster bom om het leven is gekomen. Hij heeft zojuist het meest geavanceerde computervirus ooit ontworpen en beraamt een cyberaanval op het financiële systeem van Israël.
Erics vrouw Hanna komt na de uitvinding van haar man te hebben getest, in een coma terecht, getroffen door een zeer agressieve en nog onbekende aandoening. De doktoren tasten volkomen in het duister. En hoewel iedereen om hem heen denkt dat hij gek is geworden, is Eric ervan overtuigd dat zijn vrouw geïnfecteerd is met een krachtig computervirus dat bekendstaat als Mona. De enige manier om haar te redden is door de maker ervan op te sporen.

Thriller

Recensies

Marjan Brouwers Auteur

Interessant gegeven, saaie uitvoering

door: Marjan Brouwers 1 like
Ik had me verheugd op Mona na de lyrische recensie in de thrillergids, maar kwam bedrogen uit. Inderdaad heel interessant gegeven, maar waarom zo saai opgeschreven? Het idee dat je met je hersenen verbonden aan een computer het internet op kunt vond ik super spannend. En dat je daar lijfelijk ziek...