Moord, doodslag en andere zaken

Gelezen 13 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 2 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 2 Spots 1   Topics 0

De moord met de koekenpan, het bejaarde trio en natuurlijk het bloedbad in Club Mon Cheri, advocaat Yehudi Moszkowicz staat verdachten en slachtoffers van de meest aansprekende rechtszaken van Nederland bij. In Moord, doodslag en andere zaken beschrijft hij in een serie opzienbarende verhalen zijn dagelijkse praktijk. Van het moment dat zijn telefoon gaat en een net gearresteerde verdachte om zijn hulp vraagt, tot het moment dat de hamer van de rechter neerkomt en het vonnis wordt geveld.

Moszkowicz laat de mensen achter de krantenkoppen zien. Soms heel normale mensen die in een uitzonderlijke positie terecht zijn gekomen, maar ook beroepscriminelen die een ander moreel kompas hebben. Hoe verdedig je zo iemand? En passant geeft Moszkowicz een prachtig inkijkje in het Nederlandse rechtssysteem, dat niet zo soft is als veel mensen denken. True crime op zijn best.

Mens & Maatschappij , True crime
Mens en maatschappij algemeen
Q
24 april 2018
29 mei 2018

Reacties op: Moord, doodslag en andere zaken