Moord in het vliegtuig

Moord in het vliegtuig

Rank 1262 Gelezen 102 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 26 Favoriet 1 Recensies 3
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0

Als Poirot vanuit Frankrijk terugvliegt naar Engeland wordt er praktisch onder zijn neus een vrouw vermoord. Het is duidelijk dat een van de mensen in het vliegtuig de dader moet zijn. Maar wie? Poirot heeft twee belangrijke aanwijzingen: het moordwapen – een pijltje met een Zuid-Amerikaans gif – en het ‘beroep’ van de vermoorde vrouw. De dode madame Giselle blijkt namelijk haar geld verdiend te hebben met chantage.

Pockets populaire fictie

Thriller Café / Hercule Poirot - Agatha Christie
04 maart 2018 35 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Leuke hoofdpersoon en prima ontknoping

door: Marjolijn van de Gender 2 reacties 2 likes
'Moord in het vliegtuig' is typisch zo'n boek dat je snel vergeet, omdat het ergens in het midden van een serie zit en 'gewoon goed' was. Niet slecht, niet irritant, niet onvergetelijk. Gewoon prima. En dat is volkomen onterecht, want dit is het eerste boek van Agatha Christie waarin de...

Klassieke whodunit

door: roboos 1 like
Klassieke whodunit van Agatha Christie met Hercule Poirot in de hoofdrol. Niet razend spannend, maar een leuk boek voor tussendoor. Tot op het laatst blijft het puzzelen wie de uiteindelijke dader is.

"Meer dan aangenaam om te lezen"

door: elinevandm 1 like
Het verhaal begon voor mij wat aarzelend, maar na verloop van tijd kwam het dan toch in een stroomversnelling terecht. Het einde was onvoorspelbaar, maar ik moest er wel mijn gedachten bijhouden om Poirot's gedachtengang te kunnen volgen. Toch was het een meer dan aangenaam boek om te lezen!