Morgen toen de oorlog begon 6 - Wachten op het donker

John Marsden Wachten op het donker Het gebied De Hel is groot, maar het wordt druk wanneer Ellen en haar vrienden een groep verwilderde weeskinderen opnemen in hun verborgen schuilplaats. Het is niet makkelijk om vier jonge kinderen tevreden te houden in de bush en het wordt alleen maar moeilijker als Ellen en Homer sporen vinden van indringers die hun kamp hebben ontdekt. Zou de vijand een inval voorbereiden? Ze komen er snel genoeg achter. Nu de oorlog hen heeft beroofd van hun identiteit, ze hun verleden bijna vergeten zijn en ze hun toekomst alleen maar met angst tegemoet kunnen zien, lijkt het Ellen onmogelijk om nog iets positiefs uit hun situatie te halen ? hun wereld stort immers in rap tempo in elkaar. Als een vreedzame voedselverzamelactie uitmondt in een afschuwelijk drama, lijkt terugkeer naar De Hel voor altijd onmogelijk. De oorlogsserie van Marsden is wereldwijd een enorm succes en een grote schare fans wacht steeds weer met smart op een volgend deel. Het zevende, laatste deel zal in het voorjaar van 2003 verschijnen. Marsden is vaak geprezen om zijn grote inlevingsvermogen en zijn talent om jongeren aan te spreken en te boeien. Kijk voor meer informatie over John Marsden op www.panmacmillan.com.au/johnmarsden Melvin Burgess, auteur van Junkies, Bloedtij en Foxy, mijn leven als teef over Marsdens werk: ?Ik ben een enorme Marsden-fan. Er is op dit moment geen betere schrijver van jeugdboeken dan hij.? ca Euro 15,75 14 x 21 cm, ca. 318 blz., paperback Serie Jenny de Jonge Leeftijd 12+ Oorspronkelijke titel The Night Is For Hunting Oorspronkelijke uitgever Pan MacMillan, Londen Vertaling Tineke Funhoff Omslagontwerp/-illustratie Jeroen van den Boer Verschijnt oktober 2002 ISBN 90 257 3545 2 NUR 284

Is Morgen toen de oorlog begon 6 - Wachten op het donker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Morgen toen de oorlog begon 6 - Wachten op het donker