Mount Everest

Mount Everest

Op donderdag 23 mei 2019 05:40 staat Wilco Dekker op de top van de wereld. De Mount Everest. Zijn keel is gortdroog en hij hoest en rochelt dwars door zijn zuurstofmasker heen. Zijn zuurstoffles lekt. In zijn ogen huist een lichte bezorgdheid. Haalt hij het veilig terug naar het basecamp? De weersvoorspellingen zijn niet goed.

Dekker heeft zijn ervaringen en observaties samengevoegd met interessante achtergrondinformatie. Een eerlijk verhaal dat leest als een spannend boek. Intrigerend en inspirerend tot de laatste bladzijde. Dekker geeft een kijkje achter de schermen van het hedendaagse klimmen op de hoogste berg ter wereld. Met een kritische blik verhaalt hij hoe de veranderingen in de wereld hun weerslag hebben op de drukte op de berg. Dekker beschrijft wat de bergen hem brengen en wat hij van de bergen leert. Een helder geschreven boek dat de onbekende kant van het hedendaagse bergbeklimmen op de Mount Everest belicht.

Wilco Dekker beklom al eerder de Kilimanjaro (5895m), Mont Blanc, (4810m), Elbrus (5642m), Aconcagua (6962m), Denali (12 dagen vast op 4350m door slecht weer), Carstensz Pyramid (4884m) en vele andere toppen in de Alpen, Himalaya en de Andes. Hij koestert avontuur, vrijheid, eerlijkheid en respect en vindt dat in de bergen.
Lifestyle & Vrije tijd
edicola sport