Move

Deze bijzondere uitgave, een initiatief van de UA/UZA-professoren Gaëtane Stassijns en Marc Peeters, bundelt getuigenissen van bekende en minder bekende mensen uit de meest diverse disciplines en een aantal toegankelijke bijdragen van specialisten uit de wetenschappelijke wereld. Allen hebben de bedoeling de lezer te wijzen op het nauwelijks te overschatten belang van ‘beweging’ in het licht van een goede gezondheid. Bekende ‘ervaringsdeskundigen’ zijn onder meer Bart Peeters, Bart De Wever, Elodie Ouedraogo, Karel Van Eetvelt, Lydia Chagoll, Frank Deboosere, Hilde Crevits, Mia Doornaert, Jan Leyers, de chefs van sterrenrestaurant ‘Cuines, 33’ e.a. maar er zijn ook de indrukwekkende getuigenissen van onbekende sporters die vooroordelen, ziekte of aandoening hebben overwonnen en onvermoede prestaties neerzetten.
Fotograaf Henk van Cauwenbergh bracht deze bewegingsambassadeurs in beeld en journalist Michaël De Moor tekende hun verhalen op.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen