MS Voltooid

Het MS Voltooid is een cruiseschip, dat speciaal is aangekocht voor het uitvoeren van euthanasie bij mensen die ‘klaar zijn met leven’. We maken haar eerste cruise mee, gezien door de ogen van een huisarts, een rechter, een predikant en een schrijfster, die allen voor de vrijwillige dood hebben gekozen. Tijdens de discussies worden alle aspecten van euthanasie besproken, met de humor en de emoties die daarbij horen. Jan Verstelten, gepensioneerd huisarts, is na het overlijden van zijn vrouw het leven zat. Tijdens de reis leert hij zijn tafelgenoten kennen en overkomt hem het onverwachte: hij hervindt de liefde voor het leven. Door zijn toedoen gaan meer gasten met ‘Voltooid leven’ twijfelen, waardoor het ‘Voltooid Leven Organisatie Team’ (VLOT) steeds meer in de problemen komt.

Is MS Voltooid het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op MS Voltooid