Muggenland

Gelezen 125 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 139 Favoriet 5 Recensies 16
Young adult Artikelen 3 Lijsten 4 Spots 13 Top25's 4   Topics 0

Ik ben een verzameling van rariteiten, een circus van neuronen en elektronen: mijn hart is de circusdirecteur, mijn ziel is een trapezeartiest en de wereld is mijn publiek. Het klinkt vreemd, want dat is het, en dat is het, omdat ik vreemd ben.

Het leven van Mim Malone staat op zijn kop. Haar vader en nieuwe stiefmoeder besloten te verhuizen, waardoor Mim opeens in de wastelands van Mississipi woont, in plaats van haar vertrouwde Ohio. En voordat deze storm goed en wel is gaan liggen, hoort ze dat haar moeder ziek is geworden.

Mim laat haar nieuwe leven achter zich en stapt in een Greyhound-bus richting het noorden, naar haar échte thuis en échte moeder. Als haar duizenden kilometers lange reis opeens anders loopt dan verwacht, moet Mim de strijd met haar eigen demonen aangaan, met een beetje hulp van een paar bijzondere medereizigers.

Young Adult
Fictie 15+
Elise Kuip
Blossom Books B.V.
01 juli 2017
01 juli 2017

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Bizar, fantastisch en vermakelijk onrealistisch

door: Isabeau van Halm

Wanneer Mim Malone hoort dat haar moeder ziek is, laat ze haar vader en nieuwe stiefmoeder achter in hun nieuwe woonplaats Mississippi om haar op te zoeken in Cleveland. Ze stapt op de eerste Greyhound die ze kan vinden, en begint aan een roadtrip waar ze onderweg niet alleen bijzondere en bizarre...

Reacties op: Muggenland