Advertentie

Museum Processes in China

0

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
This book challenges the museum enterprise in China as a state monopoly and considers it as a new cultural agency that has emerged in the early twenty-first century. Following a constructive and multi-perspectival approach, it discusses the roles of political and cultural-economic agents, museum intermediaries, and museum publics in the interlinked processes of regulation, cultural production and consumption, and the issues of identity and representation faced by the art museums in the Greater Pearl River Delta Region. It broadly traces the art museum from its origin as a tool of nationalism and adoption as a vehicle of modernization in both nationalist and early communist periods, until its role in the present, as it reflects the contested and alternative representations, diverse publics, and fissured identities of the post-economic reform period of China. +


Genre
Geschiedenis & Politiek
Niet-westerse geschiedenis
Aantal pagina’s
260
Uitgeverij
Amsterdam University Press
Eerste editie
15 november 2019
Laatste editie
15 november 2019
ISBN
9789048550357


Boekinformatie wijzigen
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Onze partners



Reacties op: Museum Processes in China

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie. Recensies schrijf je onder Schrijf een recensie.

Gesponsorde boeken