Nacht in Caracas

Rank 2231 Gelezen 121 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 136 Favoriet 10 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 4 Top25's 2   Topics 0

Een krachtig literair debuut dat het menselijke aspect van geweld en armoede belicht
Een bestseller in Spanje - vijf herdrukken binnen een maand - en de roman zal in 24 landen verschijnen
Caracas, Venezuela. Adelaida Falcón staat voor een open graf. Ze is helemaal alleen, buiten het gezelschap van de begrafenisondernemers en een priester dan, en begraaft haar moeder, de enige familie die ze ooit had.
Verdoofd door rouw keert ze terug naar het appartement dat zij en haar moeder deelden. Elke nacht verzegelt ze de ramen met tape om te voorkomen dat het traangas waarmee de demonstranten buiten worden bestreden naar binnen komt. Als plunderaars die zich voordoen als revolutionairen haar huis willen bezetten, verweert Adelaida zich en wordt ze in elkaar geslagen. Het is het begin van een gevecht om te overleven in een land in vrije val, waar geweld en anarchie de boventoon voeren en burgers tegen elkaar worden opgezet.
Nacht in Caracas is het krachtige verhaal van een vrouw die wordt geconfronteerd met de meest extreme omstandigheden en een ijzingwekkende herinnering aan hoe snel sociale omstandigheden kunnen veranderen, overal, op ieder moment.
De pers over nacht in Caracas
‘Hoge literatuur die stamt uit woede en ontworteling. Precies de plek waar goede verhalen vandaan komen.’ La Razón
‘Een uitstekende beschrijving van de tegenstelling tussen de wil om te leven  en de afkeer van de realiteit.’ Heraldo de Aragón
‘Een samenspel van geweld en schoonheid.’ Vozpópuli
‘De literaire knaller van het jaar.’ El Confidencial
‘Een indrukwekkend boek.’ La Ventana, Cadena SER
‘Dit boek zal overal voor gesprekken zorgen en bejubeld worden. Dit belooft de roman van het jaar te worden.’ Más de uno, Onda Cero
‘Sainz Borgo gebruikt metaforen die tot leven komen, heeft een verfijnde smaak en schrijft intellectueel uitdagend.’ Babelia
‘Een magistrale roman.’ La Reppublica

Populaire fiction algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
14 januari 2020
14 januari 2020

Slachtoffer en dader tegelijk

door: Inge Deutekom 1 like

Latijns-Amerika heeft een lange geschiedenis van geweld. De afgelopen jaren verschenen er beelden in de media over de sociaal-economische neergang in Venezuela en de vluchtelingenstroom naar de buurlanden. Karina Sainz Borgo (1982), zelf in 2006 gevlucht, schreef er een roman over. Je kunt goed...

Reacties op: Nacht in Caracas