Nacht over Ameland

Junior   Topics 0
Zo lang als hij het zich kan herinneren, woont Daf in het weeshuis. Op een dag krijgt hij post: zijn oom schrijft dat hij op Ameland bij zijn familie kan komen wonen. Dafs vriend Ernst vertrouwt het niet, maar dat komt vast door jaloezie. Vol vertrouwen vertrekt Daf, maar als hij eenmaal op het eiland is, blijkt al snel dat er iets niet klopt. Zijn oom wil dat Daf afstand doet van de erfenis van zijn oma, zo niet goedschiks, dan kwaadschiks. Daf loopt midden in de nacht weg. Een barre tocht over Ameland volgt. Wie van de eilanders is te vertrouwen?
In 2006 verscheen het debuut van Martine Kamphuis, de psychologische thriller Vrij. Vele titels volgden, voor volwassenen en voor kinderen. Roken is dodelijk en Niet geschoten is altijd mis, werden bekroond met de John Flandersprijs. In 2019 verscheen bij Ploegsma Drie is te veel, een spannend detectiveverhaal dat ook op Ameland speelt.

De pers over Nacht over Ameland:
De auteur heeft al vele boeken op haar naam staan en weet ook nu te boeien tot de laatste bladzijde - NBD Bibion
Een prachtig voorleesboek voor kinderen vanaf 8 jaar - Waddennieuws
Nacht over Ameland is een verrukkelijk verhaal - Persbureau Ameland