Nachtbloei

Tijdens hun jeugd in Ghana waren Selasi en Akorfa meer dan nichtjes; ze waren onafscheidelijk. Selasi was uitbundig en grappig, Akorfa stil en leergierig. Ze deelden alles met elkaar.

Maar dan begint Selasi te veranderen, ze wordt vijandig en stil, haar cijfers gaan achteruit en ze sluit Akorfa buiten. Akorfa wordt toegelaten tot een Amerikaanse universiteit om arts te worden.

Wanneer Selasi’s geheim onthuld wordt, begint Akorfa in te zien hoe zij ook een rol speelde in hun vervreemding.

Nachtbloei schetst een meeslepend beeld van klasse en familie in Ghana en opgroeien in de VS met een migratieachtergrond. Het boek brengt een ontluisterend verhaal over de manier waarop ons geheugen werkt en getuigt van de noodzaak van vrouwelijke bondgenoten in een samenleving die hen het zwijgen oplegt.

Is Nachtbloei het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Nachtbloei