Nachtduik

Nachtduik

Rank 1041 Gelezen 75 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 143 Favoriet 5 Recensies 13
Thrillers & Spanning Newsroom 1 Spots 1   Topics 0

Nadat door haar truecrimepodcast een onschuldige man vrij is gekomen, is Rachel Krall een bekende naam geworden – en de laatste strohalm voor duizenden mensen die op zoek zijn naar gerechtigheid. Wanneer in het slaapstadje Neapolis een controversiële rechtszaak begint, grijpt ze haar kans op vervolgsucces. Ze stort zich op de zaak, waarin een plaatselijke golden boy ervan wordt verdacht de kleindochter van de politiechef te hebben verkracht. Tegelijkertijd ontvangt ze een anonieme brief waarin om haar hulp gevraagd wordt bij een oude zaak rondom de verdwijning van een meisje, 25 jaar geleden. Heden en verleden komen samen als Rachel onthutsende verbanden tussen de twee zaken ontdekt, die het verloop van de rechtszaak en het leven van alle betrokkenen ingrijpend veranderen.

Nachtduik van Megan Goldin is een razendsnelle psychologische thriller over de prijs van roem, de lange schaduw van het verleden en loyaliteit in een kleine dorpsgemeenschap.

‘Goldin weet als geen ander de spanning steeds verder op te voeren. Een adembenemende pageturner.’ – The New York Times Book Review (Editor’s Choice)

'Uitnodigend en heel spannend. Een zeer geslaagde pageturner!’ – Booklist (starred review)

Literaire thriller
Ambo|Anthos
11 januari 2021
26 januari 2021

Kees de Bree Hebban Recensent

Verkrachtingen in kleine kustplaats

door: Kees de Bree 3 likes

De cijfers zijn even weerzinwekkend als misselijkmakend. In Zuid-Afrika worden jaarlijks ruim 500.000 vrouwen verkracht. In India wordt elk kwartier een vrouw verkracht. In Amerika is bijna 20% van de vrouwen ooit verkracht. Dit gruwelijke gegeven vormde de inspiratiebron voor misdaadauteur Megan...

Reacties op: Nachtduik