Nala's wereld

Rank 1032 Gelezen 37 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 92 Favoriet 3 Recensies 5
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

Dit is het bijzondere verhaal over een grote Schotse man die langs de kant van de weg een uitgehongerde kitten vindt en haar meeneemt op zijn fietstocht rond de wereld

Ongelofelijk maar waargebeurd: voor de lezers van Bob de straatkat en Het wonderlijke verhaal van de man die van India naar Zweden fietste voor de liefde

Als de dertigjarige Dean Nicholson vanuit Schotland begint aan een fietstocht rond de wereld, wil hij zo veel mogelijk leren over onze aarde. Maar hij had niet verwacht dat hij misschien nog wel meer zou leren van zijn ongewone metgezel. Want wanneer Dean drie maanden op reis is, vindt hij op een verlaten bergpad tussen Montenegro en Bosnië een kitten. Helemaal alleen. Dean kan het smoezelige diertje gewoonweg niet aan haar lot overlaten, dus neemt hij haar mee naar een lokale dierenarts en verzorgt hij Nala tot ze weer op haar eigen pootjes kan staan. Vanaf dat moment zijn ze onafscheidelijk.

Nala’s wereld vertelt het hartverwarmende verhaal van Dean en Nala’s buitengewone vriendschap en het bijzondere avontuur van hun fietstocht rond de wereld. Al meer dan twintig miljoen mensen keken naar het filmpje van Dean over Nala dat viral ging. En met de geweldige hulp van Garry Jenkins, co-auteur van de bestseller Bob de straatkat, is hier nu eindelijk hun hele verhaal.

In de pers

‘Deze kleine kat heeft mijn leven compleet veranderd, dus ik vind het geweldig om ons hele verhaal te vertellen. Voordat ik aan deze epische fietstocht begon, zat ik gevaarlijk dicht bij het verkeerde pad. Maar sinds Nala er is, heeft ze me een levensdoel gegeven en een reden om te groeien. Nog steeds ben ik iemand die het leven ten volle wil ervaren, maar ik ben 100% een beter persoon. Ik bereik iets en hopelijk maak ik ook een verschil.’ Dean Nicholson

Waargebeurde verhalen
Literaire non-fictie algemeen