Naschokken

Naschokken

Rank 1539 Gelezen 39 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 162 Favoriet 1 Recensies 15
Non-fictie Artikelen 4 Newsroom 8 Lijsten 1   Topics 0

Als Nadia twee is, laat haar Armeens-Amerikaanse moeder hun gezin in de steek. Nadia blijft achter met haar kleine zusje en hun Ghanese vader, die als ambtenaar bij de Verenigde Naties werkt. Ze bewonen plekken over de hele wereld: Rome, Dar es Salaam, Kumasi en Londen. Nadia spreekt meerdere talen en heeft meerdere thuislanden. Ze vraagt zich af of ze Europees, Afrikaans of Amerikaans is. Of niets van dat alles? Als haar vader overlijdt, voelt Nadia zich meer dan ooit ontworteld en alleen.

Naschokken is het ontroerende verhaal van Nadia’s zoektocht naar haar identiteit, dat laat zien welke naschokken een trauma kan hebben op persoonlijk vlak, en ook hoe dat doorwerkt van generatie op generatie.

Literaire non-fictie algemeen
Signatuur
02 maart 2021
02 maart 2021

Anne Slofstra Hebban Recensent

Een zoektocht naar identiteit

door: Anne Slofstra 1 like

'Ik heb in een ramp geleefd en een ramp heeft in mij geleefd. Tussen lichaam en omgeving: verstandhouding. Onze gemeenschappelijke talen zijn donder en weerkaatsing. In mijn hoofd zit een seismometer. het is zijn taak om te vertalen en te kalibreren.'

Nadia Owusu, bij verschijnen van dit boek 39...

Reacties op: Naschokken