Natuurlijk hou ik van Amsterdam

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Waar rekent Harry Mulisch af met een stalker die hem al jaren lastigvalt? Waar bevindt zich een gevelsteen uit Mulisch’ bestseller 'De aanslag'? Waar laat Mulisch zich gelden als geëngageerd en activistisch schrijver?
Waar steelt Mulisch met hulp van zijn vader kolen in de hongerwinter van 1945? Waar doet zowel Mulisch zelf als Max Delius in 'De ontdekking van de hemel' navraag naar het oorlogsverleden van zijn vader?
Waar komt Mulisch bijeen met zijn legendarische vriendengroep De Herenclub? Van welke brasserie dreigt hij de naam uit zijn boek te schrappen, wanneer hij er een keer ‘smerig’ gegeten heeft?

Met dit boekje in de hand kun je zelf gaan wandelen langs locaties uit Mulisch’ werk en leven. Maar je kunt de routes ook volgen vanuit je luie stoel. Mulisch wordt wel de kosmopoliet, Sarte, minstreel, Zonnekoning, Don Juan of Goethe van het Leidseplein genoemd. Meer dan vijftig jaar woont hij daar om de hoek en natuurlijk laat hij er zijn sporen na. De eerste wandeling in deze gids gaat langs bekende plekken rond het Leidseplein, maar ook langs minder bekende locaties in de Amsterdamse binnenstad, tot aan de Amstel. De tweede wandeling loopt rond het Museumplein.

Literaire non-fictie algemeen
Brave New Books