Neanderthaler dromen

Ooit deelden onze voorouders hun wereld met een andere mensensoort - de mysterieuze en inmiddels uitgestorven Neanderthaler. In dit boek krijgen zij een bijzondere eigenschap toebedeeld: een leven in dromen! Zakenman Jacques Poiron maakt gebruik van Neanderthaler magie en wordt schatrijk. Hij besluit zijn kleinzoon Vic in zijn geheimen te laten delen. Vic reist van de USA naar Frankrijk, naar het land van Cro-Magnon mensen en Neanderthalers, waar zijn grootvader woont.
Hij krijgt te horen hoe Jacques letterlijk in zijn eigen droomwereld leeft en daar een complete stad voor zichzelf heeft gebouwd; lopend door imaginaire straten, huizen en paleizen, kan hij de toekomst zien - zo kan hij zelfs de beursnoteringen voorspellen!
Alles loopt uit de hand, wanneer vreemdelingen zich toegang verschaffen tot zijn droomwereld. Gewelddadige gebeurtenissen wekken een bizarre vraag op: kan men iemand veroordelen omdat hij een heuse moord pleegde in een droom...?

Is Neanderthaler dromen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Neanderthaler dromen