11988536_873017326101801_1942910411731629938_n

Nederland van alle tijden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Willem van Oranje nog net, en Abraham Kuyper misschien. Maar Wilhelmina bij Goejanverwellesluis? En graaf Floris de Vette, de eerste die zijn gebied Holland noemt? Hoe, wat, wanneer: wie weet het nog? De kennis van de Nederlandse geschiedenis is de afgelopen decennia niet sterker geworden. Wie kan nog het verhaal vertellen van Romeinen en de kerstening, en van de Bourgondische hertogen en Habsburgse keizers, om dan via de Tachtigjarige Oorlog, de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden en Lodewijk Napoleon te eindigen in het huidige Koninkrijk?

De geschiedenis is geen stilstaand water. Met een nieuwe koning (en koningin), twee politieke moorden en een nieuw fenomeen als het polderjihadisme is de eenentwintigste eeuw onrustig begonnen. In Nederland van alle tijden zetten Bas Blokker, Gijsbert van Es en Hendrik Spiering de feiten op een rij. De auteurs - alle historicus én journalist - behandelen de Nederlandse geschiedenis in een beknopte chronologie van jaartallen - met oog voor de grote lijn én het veelbetekenende detail. Het resultaat is een beeldend geschreven naslagwerk, voorzien van vele illustraties, onder meer uit de prachtige collectie van het Nationaal Archief in Den Haag.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Uitgeverij Balans B.V.
05 november 2015

Lezerswaarderingen

Artikelen over Nederland van alle tijden

Meer artikelen